torsdag 30 juli 2015

Engelsmännen måste vara de snällaste människorna i världen! Igår reste vi från 7.30 till 20.00 ungefär. Från London till Maker Heights via Plymouth. Jag hade bara bussbiljetter till Exeter då jag hade annan logi bokad, men förra veckan ändrade jag logi till Maker Heights. Vi skulle hoppa av i Exeter och ta tåget till Plymouth. Tänkte jag.

Busschauffören ringde sin chef på Megabus och vi fick stanna kvar på bussen och åka GRATIS till Plymouth! Cirkapris £20! Detta sparade förstås också en massa besvär.

I Plymouth BJÖD pubägaren på en fräsch sallad till maten... Därefter GAV två mammor mig en bussbiljett som både Kim och jag kunde åka lokalbussen på. Tror du att det slutar här? Nope.

Visar sig att vi skulle haft med oss täcken och kuddar till login, då HÄMTAR ägaren Linda täcken i sitt hem och kör över till oss...

Luften här i Maker är nog den renaste jag känt på länge, men vi bor mycket enkelt. Jag låter barnen berätta om det...

Värme,
Anette

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar